Sunday, October 30, 2011

Ayah Dan Ibu..Itulah PermulaanKu..

assalam smuanya...hihi...rase nk conteng2 lg blog ak yg x seberapa nie...hehe..arini mak aku pergi belajar buat kek lapis sarawak katenyer..dr pagi kot dah kuar..hihihi..tggal lah aku dgn adik n abahku di rumah..selesai mengemas rumah, aku ke dapur menunaikn tggungjawab untuk memasak..hehe...masak bodo2 jela awak..kite x pndai pon..main cmpak2 je...ape2 pon, kate mak aku,,org pompuan belajar tggi mane pon, ke dapur jugak la akhirnye..hihi..betul la kan..slalunya org pompuan yg akan menguruskn bahagian dapur2 ni...org laki tgu smuanya dihidang, barulah diorg dtg mkn..tp bersyukur jugak dlm family aku, abang sulungku rjin mmbantu di dapur..kalau dia ade, brkurang sedikit kerjaku di dapur 2.. erm..beruntung sape dpt bang long aku ni nanti..x kesah buat kerja dapur..dia suka je..jd,,sape2 yg belum ade 2,,boleh antar borang kat aku eh..hahahaa...pepandai je kan..abg ak marah mampos aku..hihi...

ok,,berbalik pade cerite sebenar aku..erm..mak balik dah pukul 6.30 tadi..dia bawak balik cup cake la..katenye esok baru belajar wat kek lapis srwk..huhu..then, mak aku ajak gi jerantut malam ni..aku ok je..bole drive mlm2 tp slow la kan..mate x brape nmpk..rabun silau ak tggi.. abah keje malam so aku la yg kene drive..kate mak, dia nk masukkan duit tuk bang long..bang long krg duit..kate mak lg,dia x lena tido teringatkan ank sulungnya tu..kate mak lg,,erm..mak n abah ni ingat kat anak2 x mkn xde duit ape..nanti hampa smua ni ingt dak kat mak bile berjaya nanti..????huhu....tersentak aku...aku senyum je...dlm hati berkata.."mestilah ingt..sape x syg mak n abah kan??yg byk berkorban untukku dr kecil smpai skang..dah la aku ni sekolah jauh2,, pas2 byk pakai duit tuk rawatan..erm patutlah mak aku ckp ak ni byk karenah kan"...aku sedar itu..akan kuingat jasamu whai ibu dan ayah bile berjaya kelak..insyaAllah...

erm..ape yg bermain di mindaku...mampukah Adam yg aku sayangi dan rindu setiap mase tu mampu buat same seperti yang mak n abah aku buat kepadaku..??juz wondering...teringat lagu Allahyarham Sudirman Haji Arshad .."AYAH dan IBU..Itulah Permulaan Kami.." mesti korg pon menitis air mata kan bile dgar??? serupa lah aku pon...terlalu byk dosaku kpd mak n abh..maapkan anakandamu yg serba kekurgn ini..akan kuubah yg buruk menjadi baik..insyaAllah...

ok lah kwn2..aku harus pergi skrg..brtemu lagi di lain entri..take care...love u all always..
p/s : untuk Adam aku..i miss u so much...take good care of yourself..

daa semua ...muahhh,,,muahhh,,muahhh...hehe

3 comments:

b@!N said...

tetiba terpikir, sy pon bnyk dosa kat mak ayah, anak derhaka kah kite.. siyesly... mak dan ayah lah yg selalu akan tlg kite law ade kessahan... ngn mak ayah lah kite minta segala pertolongan..

GaD!s_ BuNg@ said...

erm..yela baen...jom pakat2 mintak ampun..setuju2..

Azlan Shafie said...

kalau diberi pilihan dirimu atau nyawaku...ku snggup korbankn nyawaku...